Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

İstanbul Esenyurt Üniversitesi, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 2015-2016 akademik eğitim ve öğretim yılından beri eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,  Türkiye’de ve dünyada medya ve pazarlama sektöründe  giderek gelişen bir çalışma alanı  olarak konumlanmaktadır. Bu gelişmeye paralel olarak  büyük şirketleri rekabete sürükleyen yeni tüketim yönelişleri, reklamcılık ve tanıtım gibi faaliyetlerin önemi arttıkça, uzmanlaşmış nitelikli reklamcılara ve halkla ilişkiler uzmanlarına  sektörde her geçen gün daha çok  gereksinim duyulmaktadır. 

Mezuniyet Koşulları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Mezunların Mesleki Profili
Mezunlarımız işletmelerin pazarlama iletişimi ve tanıtım bölümlerinde, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında; medya planlama şirketlerinde; metin ve reklam yazarı, yapımcı, tasarımcı, müşteri temsilcisi, araştırmacı, stratejik planlamacı, danışman veya iletişim yönetmeni, sosyal medyada reklam, halkla ilişkiler ve tanıtım uzmanı olarak çalışabilecek veya kendilerini bu alanda uzmanlaştırarak akademik kariyer yapma olanağına kavuşabileceklerdir.

Üst Derece Programlara Geçiş
Bu bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, bazı başka alanlarda da lisansüstü programlara başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.